Tillids- og sikkerhedspolitik
September 2025
TicketSwap har til mål at tilbyde en sikker og pålidelig platform til køb og salg af billetter. Denne Tillids- og sikkerhedspolitik beskriver reglerne for, hvordan vores brugere kan bruge vores platform.
I denne politik forklarer vi, hvad der er og ikke er tilladt på vores platform, når du sælger billetter, opretter et arrangement, kommunikerer med andre eller bruger vores platform på nogen anden måde. Derudover forklarer vi, hvordan vi kontrollerer dette, og hvad du kan gøre, hvis vi tager foranstaltninger mod dig. Denne politik supplerer vores Platformsaftale og Billetaftale og opdateres fra tid til anden. Den seneste revisionsdato er vist øverst på denne side.
- Generelle regler for brug af vores platform
1.1. Når du bruger platformen, er det vigtigt, at du overholder gældende love og regler, giver nøjagtige oplysninger og behandler andre med respekt. Det betyder blandt andet, at du skal overholde følgende regler:
1.1.1. Oprettelse af en konto
Alle de oplysninger, der anmodes om ved oprettelse af en konto, skal indtastes sandfærdigt og fuldstændigt. Det betyder også, at du ikke må udgive dig for at være en anden, eller få det til at se ud som om, du er tilknyttet til en bestemt person, hvis du ikke er det. Hver person må kun have én registreret konto.
Vi forbeholder os retten til at ændre, begrænse eller anmode om ændring af ethvert brugernavn, som vi efter eget skøn anser for at være upassende, vildledende, stødende, krænkende, allerede i brug eller på anden måde problematisk. Vi kan også anmode om en ændring, hvor det er nødvendigt af kommercielle årsager, såsom partnerskaber, samarbejder eller brandkonsistens. Manglende efterkommelse af en anmodning om at ændre et brugernavn kan resultere i suspendering eller opsigelse af kontoen.
1.1.2. Oprettelse af nye arrangementer
Hvis du vil sælge en billet til et arrangement, der endnu ikke er vist på platformen, skal du give en beskrivelse af arrangementet og give specifikke oplysninger, såsom arrangementets lokation, titel og starttidspunkt. Du er ansvarlig for at sikre, at disse oplysninger er korrekte.
1.1.3. Brug af scripts og bots
Det er ikke tilladt at bruge scripts, bots eller andre (delvist) automatiserede programmer eller andre metoder til at købe eller sælge billetter på prioriteret basis eller til at omgå platformens regler.
1.1.4. Sikkerhed på hjemmesiden
En del af vores hjemmeside er ikke offentligt tilgængelig. Det er ikke tilladt at (eller forsøge at) besøge disse begrænsede/beskyttede områder uden tilladelse. Det er heller ikke tilladt at sende eller videresende virus, orme, uønsket post, spam, kædebreve, uopfordrede tilbud eller reklamer af nogen art og til noget formål. Det er heller ikke tilladt at undersøge, scanne eller teste platformen eller andre tilsluttede systemer eller netværk for sårbarheder eller at bruge sådanne sårbarheder. Hvis du opdager en sårbarhed eller et problem med vores sikkerhed, er du forpligtet til at indberette det til os.
1.1.5. Kommunikation på platformen
Vi tolererer ikke hadefulde, diskriminerende, pornografiske, krænkende, truende, intimiderende eller på anden måde lignende utilladelige udtryk i nogen form, hverken offentligt eller direkte mod vores medarbejdere.
Derudover kan TicketSwap under visse omstændigheder, f.eks. hvis din billet ikke har virket, eller hvis et arrangement er blevet aflyst, starte en chat mellem en køber og en sælger. Under sådanne samtaler spiller TicketSwap en støttende rolle, og vi forventer, at du opfører dig rimeligt og respektfuldt over for vores medarbejdere og andre brugere og forsøger at finde en fair løsning sammen med os.
1.1.6. Respekt for tredjeparters rettigheder
Det er ikke tilladt at krænke andres rettigheder, såsom tredjeparters privatliv, under brugen af vores platform.
1.1.7. Ingen kriminelle lovovertrædelser på vores platform
Du må ikke begå kriminelle lovovertrædelser på vores platform.
- Generelle regler for køb og salg af billetter
2.1. På vores platform skal brugerne kunne gå ud fra, at de billetter, de køber og sælger, er gyldige. Derfor tager vi strenge foranstaltninger mod købere og sælgere, der overtræder reglerne i billetaftalen. Kort sagt betyder det, at det ikke er tilladt at sælge ugyldige, ulovlige eller falske billetter, bruge vores platform udelukkende med profit for øje, udføre hvidvaskning af penge eller på anden måde begå bedrageri.
2.1. Derudover skal du overholde følgende regler:
2.1.1. Det er ikke tilladt at sælge billetter til en for høj pris
Billetter på TicketSwap må aldrig sælges for mere end 120 % af billettens pålydende værdi. I visse lande er denne procentdel mindre end 120 %. Du er ansvarlig for at sikre, at den pris, du opkræver for din billet, ikke overstiger den maksimalt tilladte pris i det land, hvor arrangementet afholdes.
2.1.2. Du skal angive de korrekte oplysninger om dine billetter
Du skal uploade den originale billet og give en korrekt beskrivelse af billetten, f.eks. om billetten er beregnet til et bestemt sted eller siddeplads.
2.1.3. Du må kun købe billetter til personlig brug
TicketSwap er beregnet til personlig brug, så du må ikke købe mere end otte billetter til det samme arrangement. Vil du deltage i et arrangement som en del af en gruppe? I så fald bedes de øvrige personer i din gruppe selv købe en billet.
2.1.4. Det er ikke tilladt at videresælge en billet lige efter køb for at tjene penge
Platformen er beregnet til fans, der ønsker at deltage i et arrangement, ikke til brugere, der forsøger at tjene penge på deres billet. Derfor er det ikke tilladt at bruge TicketSwap udelukkende til at opnå en hurtig fortjeneste ved at videresælge billetter til en højere pris lige efter køb.
2.1.5. Du må ikke annoncere billetten på flere platforme på samme tid
Hvis du slår en billet op på flere platforme på samme tid, er der stor sandsynlighed for, at du sælger den samme billet til flere personer. Det kan betyde, at køberen ikke kan få adgang til arrangementet. Dette er derfor ikke tilladt.
2.1.6. Du skal samarbejde om at refundere en køber
I nogle tilfælde kan du som sælger, være nødt til at overføre (en del af eller mere end) købsbeløbet til køberen. Du er forpligtet til at samarbejde om denne tilbagebetaling i overensstemmelse med tilbagebetalingsbetingelserne, der er angivet i billetaftalen. Ud over reglerne på vores platform kan vi i så fald også træffe foranstaltninger til gældsinddrivelse. Vores tillids- og sikkerhedspolitik gælder ikke for sådanne tilfælde.
2.1.7. Du skal rapportere eventuelle restriktioner på billetter, også selvom du ikke har tilladelse til at sælge billetten
Hvis der er restriktioner knyttet til billetten, for eksempel fordi du skal være til stede inden for et bestemt tidsrum, skal du oplyse dette ved salget af din billet.
2.1.8. Du må ikke sælge billetter, som du har modtaget gratis
Det er ikke tilladt at sælge billetter, som du har modtaget gratis, for eksempel i tilfælde af billetter, du har vundet, eller hvis du er gæst ved arrangementet.
2.1.9. Du skal samarbejde, hvis arrangementet bliver aflyst
Hvis et arrangement bliver aflyst, skal du fjerne billetten fra platformen inden for 48 timer efter arrangørens officielle meddelelse. Antag, at billetten ikke blev solgt via SecureSwap før aflysningen. I så fald er du forpligtet til at kræve enhver kompensation fra \<4\arrangøren af arrangementet og derefter overføre kompensationen til køberen via TicketSwap, undtagen når et arrangement udskydes til et andet tidspunkt og/eller flyttes til et andet sted.
- Foranstaltninger, hvis reglerne overtrædes
3.1. Eftersom vores platform er designet til sikkert og pålideligt køb og salg af billetter, tolererer vi under ingen omstændigheder usikre og upålidelige fremgangsmåder. Afhængigt af de specifikke omstændigheder, såsom overtrædelsens art og alvor, hensigten med overtrædelsen og eventuelle (eventuelle) konsekvenser af overtrædelsen, vil vi blokere eller nægte dig direkte adgang til din konto uden forudgående varsel i følgende tilfælde:
3.1.1. Svigagtige eller på anden måde kriminelle handlinger
Dette er f.eks. tilfældet, når du sælger ugyldige, ulovlige eller falske billetter, bruger vores platform udelukkende til at opnå profit, udfører hvidvaskning af penge, svindel med betalingskort eller sælger billetter, som du ikke har betalt for.
3.1.2. Truende eller uretfærdig behandling af vores medarbejdere
Det er vigtigt for os at sikre vores medarbejderes sikkerhed, mens de udfører deres arbejde. Derfor tolererer vi ikke, at vores personale bliver truet eller fornærmet. I tilfælde af verbale overgreb på vores medarbejdere, vurderer vi altid hver besked, og om en forudgående advarsel er fornuftig og passende for at lade at fortsætte kommunikationen som normalt.
3.1.3. Brug af scripts og bots
Det er ikke tilladt at bruge scripts, bots eller andre (delvist) automatiserede programmer eller andre metoder til at købe eller sælge billetter på prioriteret basis.
3.2. Afhængigt af sagens omstændigheder, såsom overtrædelsens alvor og type, hensigten med overtrædelsen og de mulige konsekvenser af overtrædelsen, kan vi desuden træffe følgende foranstaltninger, hvis du overtræder reglerne i denne Tillids- og sikkerhedspolitik, Platformsaftalen eller Billetaftalen eller gældende lov:
- give dig en advarsel;
- opdatere oplysninger om tilbudte billetter eller oprettede arrangementer;
- (midlertidigt) udsætte betalingen af dine solgte billetter;
- kræve, at du samarbejder om at refundere et pengebeløb til køberen;
- forbyde dig at købe/sælge billetter til (specifikke) arrangementer;
- blokere eller slette de billetter, du tilbyder;
- midlertidigt blokere din konto fra salg, køb eller begge dele; eller
- permanent nægte dig adgang til vores platform.
3.3. Ud over ovenstående foranstaltninger kan vi også (midlertidigt) udsætte betalingen af de billetter, du har solgt, hvis vi har mistanke om, at du har overtrådt vores regler, eller hvis arrangementet kan blive aflyst. Vi kan også udskyde betalingen til efter arrangementet. Dette giver os mulighed for at kontrollere, at de billetter, som du sælger, er gyldige, og give køberen adgang til arrangementet. Det gør vi for eksempel, hvis du har solgt eller tilbudt billetter til en værdi af 800 euro.
3.4. Når vi beslutter os for at tage visse foranstaltninger, er følgende principper vigtige:
3.4.1. Flere konti
Vi tjekker, om én person bruger flere konti. Hvis vi har beviser for, at én person bruger flere konti, vil vi, når vi blokerer eller sletter én konto, pålægge den samme foranstaltning for den/de anden/andre konto/konti for at forhindre misbrug af vores platform.
3.4.2. Forebyggelse af gentagne overtrædelser
Hvis du overtræder vores regler, forbeholder vi os retten til at gemme de (relevante) data og oplysninger til senere brug. Det betyder, at vi har en legitim grund til at opbevare dine data, hvilket betyder, at vi ikke er forpligtet til at efterkomme din anmodning om at slette alle dine data fra vores systemer. Vi gør dette for at forhindre misbrug og gentagne overtrædelser i fremtiden.
3.5. Hvis du ikke samarbejder om at refundere købere, eller hvis vi har mistanke om, at du begår bedrageri eller en anden kriminel lovovertrædelse, kan vi også anmelde sagen til politiet.
- Hvordan overvåger vi overholdelsen af vores regler?
4.1. Vi overvåger overholdelsen af vores regler på forskellige måder. For eksempel udføres der manuelle kontroller af vores Platform Operations Team, vores partnere, og automatiserede systemer. Vi bruger disse automatiserede systemer til at identificere for eksempel falske billetter eller profiler. Vores Platform Operations Team er specialiseret i at opdage og vurdere komplekse og nuancerede tilfælde, hvor vores regler overtrædes. Vi overvåger blandt andet gennem:
4.1.1. Verifikation af leverede oplysninger
Vi overvåger manuelt, om de oplysninger, der gives om arrangementerne og billetterne, overholder vores regler for platformen.
4.1.2. Overvågning for beviser på svindel
Vi bruger visse risikoindikatorer, både manuelle og automatiserede, til at vurdere risikoen for svindel på vores platform.
4.1.3. Kontakt med købere/sælgere
Hvis vi har mistanke om, at du har overtrådt vores regler, kan vi også kontakte dig for at få yderligere oplysninger. Vi kan f.eks. bede dig om en købsbekræftelse og bevis for betaling af din billet (f.eks. et skærmbillede af transaktionen).
Hvis en billet viser sig at være ugyldig ved køberens ankomst til arrangementet, muligvis på grund af tidligere brug, faciliterer TicketSwap kommunikationen mellem køber og sælger gennem en åben samtale, hvor TicketSwap fungerer som mellemmand. TicketSwap fungerer som en uafhængig mægler mellem sælger og køber og vil træffe beslutning om enhver refusion eller andre foranstaltninger baseret på en undersøgelse.
- Procedure for underretning og klager
5.1. TicketSwap vil gerne høre fradig, hvis du mener, at et arrangement eller en billet ikke overholder vores regler (f.eks. forkerte oplysninger om arrangementet, billetten virker ikke, eller arrangementet er blevet aflyst). Du kan kontakte TicketSwap på flere måder. For eksempel sender vi efter arrangementet en e-mail, hvor vi spørger, om din billet virkede. I denne e-mail kan du angive, om den ikke virkede, og TicketSwap vil derefter igangsætte processen for at hjælpe dig. En anden mulighed er at kontakte os via en af vores supportkanaler; via WhatsApp, chat eller telefon. Du kan også sende en e-mail til os på complaints@ticketswap.com. Du kan endvidere indsende din indberetning ved hjælp af den røde knap, der vises i højre side af hver side. Hvis en billet ikke virker, behandler vi kun din indberetning, hvis du indgiver den inden for 30 dage efter arrangementet.
5.2. Du må ikke foretage unøjagtige indberetninger regelmæssigt. I sådanne tilfælde kan vi, afhængigt af overtrædelsens alvor, først give en advarsel til dig. Hvis du ikke følger denne advarsel, vil vi blokere dig fra vores platform i en rimelig periode. "Regelmæssig" betyder i denne henseende, at du indsender forkerte rapporter mere end to gange om måneden. Vi vil derefter blokere din konto i gennemsnit seks måneder.
- Hvad kan du gøre, hvis du er uenig i vores beslutninger?
6.1. Hvis du ikke er enig i de foranstaltninger, vi træffer, såsom (midlertidig) blokering af din konto, kan du indgive en klage til os inden for seks måneder efter, at vi har meddelt dig vores beslutning. Det kan du gøre ved at sende en e-mail til complaints@ticketswap.com. Vi vil derefter gennemgå vores beslutning inden for en rimelig tidsfrist. Du kan også bruge vores klageprocedure, hvis du har indsendt en rapport til os, og du er uenig i vores svar til denne rapport.
6.2. Hvis du regelmæssigt indsender åbenlyst ubegrundede klager, vil vi først give dig en advarsel, afhængigt af overtrædelsens alvor. Hvis du ikke følger denne advarsel, vil vi blokere dig fra vores platform i en rimelig periode. I disse tilfælde betyder "regelmæssig", når du indgiver en tilsyneladende ubegrundet klage mere end 12 gange om året. Vi vil derefter blokere din konto i gennemsnit seks måneder.
6.3. Endelig har du altid ret til at indgive en klage til et udenretsligt tvistbilæggelsesorgan. Dette er også muligt, hvis du ikke er enig i den måde, som vi har håndteret din klage eller indberetning på.